یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

صنعت ساختمان

بازاريابي بي واسطه در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان

۲ بازديد

صنعت ساختمان

اصولا در تمام صنعت ها از جمله در صنعت ساختمان، چهار نوع نيروي رقابتي وجود دارد كه هر چهار نيرو با هم فعالند. اولين نيرو در صنعت ساختمان، خود مساله رقابت بين فعالان در صنعت ساختمان مي باشد. در اين نوع  رقابت يكي از تهديدهاي موجود بين فعالان در بازار/صنعت جايگزيني خدمات و توليدات توسط رقبا است. يك مثال از صنعت ساختمان موضوع را روشن مي كند: تصور كنيد موقعيت يك مركز خريد يا يك مجتمع اداري با افتتاح پروژه اي جديد با همان كاربري اما در موقعيت و مكاني بهتر مي تواند تهديد جدي براي مركز خريد قبلي باشد.

ورود فعالان جديد به بازار/صنعت، دومين نيروي رقابتي محسوب مي شود. به خصوص زماني كه در صنعت مربوطه همانند صنعت ساختمان سودآوري خوبي وجود داشته باشد ورود افراد جديد يك تهديد اساسي به حساب مي آيد چراكه بخشي از سود بازار خواه ناخواه توسط بازيگران جديد جذب خواهد شد.

بازاريابي يا همان قدرت چانه زني بين تامين كنندگان مختلف در صنعت موجود، سومين و چهارمين نيروهاي رقابتي محسوب مي شوند. به عنوان مثال در صنعت ساختمان، كساني كه كالاها و مواد و مصالح اوليه را تامين مي كنند و كساني كه ساختمان ها يا همان توليدات نهايي را مي خرند.

صنعت ساختمان, مصالح ساختمان, مبلمان تبريز, دكوراسيون داخلي, طراحي داخلي, مصالح نوين, كاغذ ديواري در تبريز, مبلمان منزل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.