یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

صنعت ساختمان

بازاريابي بي واسطه در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان

۳ بازديد

صنعت ساختماندر حوزه ساختمان يكي از تفكيك هاي مهم، تفكيك صنعت و بازار است. تصميم هاي نادرست استراتژيكي و تحليل هاي غيردقيق مديران و تحليل گران در صنايع مختلف مانند صنعت ساختمان، ناشي از عدم تفكيك مناسب بين مفهوم بازار ساختمان و صنعت ساختمان است.
در واقع به مجموعه ي تمام يكان هايي كه در توليد ساختمان، توزيع يا مصرف يك ساختمان فعاليت مي كنند صنعت ساختمان گفته مي شود. مانند مهندسين، اكيپ هاي اجرايي، شهرداري ها و توليدكنندگان مصالح ساختماني و مصرف كنندگان در صنعت ساختمان.
قبلا بازار ساختمان به يك مكان فيزيكي گفته مي شد كه فروشندگان و خريداران براي تبادل كالا و خدماتشان در آن مكان دور هم جمع مي شدند. اما امروزه با پيشرفت تكنولوژي بازار ساختمان شامل تمام فروشندگان و خريداراني است كه به دادوستد كالا و خدماتشان راجع به ساختمان مي پردازند بدون آنكه به مكان فيزيكي خاصي وابسته باشند.
در حقيقت بازار ساختمان مكانيزمي است كه به فعالان در اين زمينه اين امكان را مي دهد تا بتوانند دارايي هاي خود را معامله كنند.
اگر به صورت اقتصادي و كلي بنگريم در هر اقتصادي، دو سمت وجود دارد به نام «عرضه» و «تقاضا». كه در واقع بازار ساختمان درباره سمت تقاضاي اقتصاد صحبت مي كند و صنعت ساختمان درباره سمت عرضه اقتصاد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.